پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181923
۳ دليل کاهش قيمت تابستاني ‌CNG
تاریخ انتشار : 1394/04/02 10:19:56
نمایش : 1347
رئيس انجمن صنفي جايگاه‌داران سي ان جي با اشاره به افزايش واردات بنزين، کاهش مصرف گاز در تابستان و شروع سفرهاي تابستاني گفت: به نظر مي رسد دولت به اين دلايل تصميم گرفت قيمت هر کيلو سي ان جي را 100 تومان کاهش دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اردشير دادرس، با اشاره به تصميم هيأت دولت مبني بر کاهش ۱۰۰ توماني قيمت هر کيلوگرم سي‌ان جي تا پايان فصل تابستان گفت: پيش از اين پيشنهاداتي از طرف انجمن سي ان جي و شرکت پالايش و پخش به وزير نفت داديم، تا قيمت گاز سي ان جي به منظور افزايش مصرف اين سوخت کاهش پيدا کند.

وي ادامه داد: خوشبختانه هيأت دولت در جلسه روز گذشته تصميم گرفت که قيمت گاز سي‌ان‌جي تا پايان تابستان کاهش يابد.

دادرس با اشاره به دلايل اين تصميم گفت: افزايش واردات بنزين به منظور مصرف و ذخيره‌سازي و همچنين آغاز سفرهاي تابستاني و افزايش گاز موجود در کشور به دليل کاهش مصرف در بخش خانگي و تجاري موجب شد، تا دولت چنين تصميمي را اتخاذ کند و اميدواريم که اين تصميم تا پايان سال جاري تمديد شود.

رئيس انجمن جايگاه‌داران سي‌ان‌جي با اشاره به اينکه اميدواريم با اين کاهش قيمت ۳۵ تا ۴۰ درصد از دارندگان خودروهاي دوگانه‌سوز به مصرف سي‌ان‌جي روي آورند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصرف سي‌ان‌جي در کشور حدود ۱۹ ميليون مترمکعب است، اما ظرفيت اسمي جايگاه ها ۳۵ ميليون است و ما مي‌توانيم ۷۰ تا ۸۰ درصد اسمي را عملياتي کنيم.

دادرس با اشاره به تعطيل بودن برخي از جايگاه هاي سي‌ان‌جي به دليل بدهي گفت: تمهيداتي که وزارت نفت انديشيد، موجب شد، تا بدهي جايگاه‌ها به طور اقساط پرداخت شود تا ضمن بازگشايي، نه مشکلي براي جايگاه‌دار پيش بيايد و هم مردم بتوانند با خيال راحت تر گاز مورد نياز خود را دريافت کنند.

وي در ادامه با اشاره به تک‌نرخي شدن بنزين از خردادماه جاري گفت: پس از تصميم دولت، مصرف سي‌ان‌جي حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزايش يافت، اما هم‌اکنون به دليل آنکه يک بازه زماني مشخص براي مصرف سهميه ۷۰۰ توماني بنزين موجود در برخي از کارت هاي سوخت از سوي دولت درنظر گرفته شده است، به همين دليل، مصرف‌کنندگان عمدتاً سعي مي‌کنند تا اين سهميه موجود در کارت‌ها را مصرف و پس از آن به گاز سي‌ان‌جي روي آورند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html